maandag 1 februari 2010

Nog dingen? Lijstje.nl!

Binnenkort ben ik jarig en dan komt weer de onvermijdelijke vraag 'wat wil je graag voor je verjaardag?'. Om te vermijden dat ik leuke dingen vergeet of dat ik 2 keer hetzelfde cadeau krijg, ga ik voor de eerste keer gebruik maken van de web 2.0-toepassing op www.lijstje.nl
. Het principe is heel simpel. Je klikt op "Maak je eigen lijstje", vervolgens vul je een aantal gegevens in zoals je naam, woonplaats, e-mailadres en je kiest een paswoord. Je kan ook aanduiden wie je lijstje allemaal mag zien. Nadien bevestig je en kan je beginnen met je lijstje aan te maken. Je kan lijstjes aanmaken voor verschillende gelegenheden (verjaardag, kerst, Sinterklaas, ...). Nu kan je beginnen met je favoriete geschenken in te geven (koppel er eventueel de url aan waar het cadeautje op het net staat) en 'ongewenste' pakjes behoren weldra tot het verleden! Lijstje.nl is wat mij betreft een geweldige uitvinding!!!

4 opmerkingen:

  1. Dag Sandra, 'k was weeral nieuwsgierig wat er zo allemaal op staat, maar 'k vind je niet terug...
    Lijkt me idd interessant om zelf zo'n lijstjes te maken en te kunnen bekijken voor mensen voor wie je iets moet kopen. 'k vrees alleen dat ik niet de discipline heb om ook dat lijstje frequent aan te vullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon de max! Enne, wanneer ben je jarig? Ik zat naar je profiel te zoeken, maar dat zit precies verstopt, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn profiel stond inderdaad niet toegankelijk. Dat is nu veranderd, dus iedereen kan mijn lijstje bekijken op voorwaarde dat je een vraag correct beantwoort. Voor degene die het antwoord niet weten, mijn oudste zoontje zijn naam is Kyano. Het lijstje ziet er echt goed uit, je moet maar eens een kijkje gaan nemen.
    @Marjan: Ik ben jarig op 24 februari ;o)

    BeantwoordenVerwijderen