dinsdag 19 januari 2010

Facebook

Mijn meest favoriete ding!

Op privé vlak heb ik via Facebook al veel vrienden teruggevonden die ik uit het oog verloren was, ben ik lid van verschillende (soms ook wel dwaze) groepen, ben ik fan van andere bibliotheken, nodig ik vrienden uit voor een feestje (en ga ik zelf in op uitnodigingen die ik krijg) en zorg ik voor mijn huisdiertje in Pet Society. Facebook is het ultieme medium om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes! (vriendin X is zwanger, vriend Y heeft een huisje gekocht, 't is af met vriendin Z en haar lief, ...). Een groot deel van mijn vrije tijd ben ik dan ook terug te vinden op Facebook.

Dan over naar Facebook en de bib! Ik ben ervan overtuigd dat door aanwezigheid op Facebook de bib een generatie kan bereiken die ze anders moeilijk of niet bereikt. Gebruikers kunnen zelf aangeven dat ze 'vriend' willen worden met de bib en op die manier dus graag geattendeerd worden op nieuwtjes, activiteiten, foto's, ... . Veel extra werk brengt het ook niet met zich mee. Je koppelt immers alles (blog, facebook, twitter, ...) naadloos aan elkaar.

Ik moet niet meer overtuigd worden, anderen daarentegen... .

Toch nog 1 opmerking. Facebook is het populairste sociale netwerk in de categorie 16+. Ik denk dat het ook belangrijk is om de jongeren (dus 16-) via het web te benaderen. De bib zou dus best ook present kunnen zijn op Netlog!

1 opmerking:

  1. Klopt wat je daar zegt over Netlog en 16-. Ook goed dat je aanstipt dat je alles aan elkaar kan koppelen!

    BeantwoordenVerwijderen