dinsdag 19 januari 2010

Sociale muzieksites

Wat ik zo leuk vind aan de sociale muzieksites is dat ze 'suggesties' doen. Zo van als je die artiest goed vindt, luister dan ook eens naar deze artiest... . Ik heb op die manier al veel nieuwe artiesten leren kennen!
Als toepassing voor de bibliotheek zie ik vooral 'muziekaanwinstenlijsten' wel zitten. Enkele tracks uit de nieuwe CD's gebundeld in een playlist! Ideaal om onze gebruikers een voorsmaakje te geven van de collectie. Een alternatief zouden 'muziekthemalijsten' kunnen zijn.
Dat door muziek op het internet de CD en bijgevolg de hele muziekcollectie uit de bib verdwijnt, geloof ik niet! Ik ben er zelfs van overtuigd dat een Deezer-playlist het uitlenen van CD's een nieuwe impuls kan geven!

Hier zijn alvast mijn 3 favoriete nummers!

Discover the playlist Sandra's lijstje with Studio 99

Geen opmerkingen:

Een reactie posten